התפיסה מאחורי "עבודת כוכבים" היא שאם הדמות שבני הנוער מעריצים ומחקים תדבר בשבחה של השפה העברית וכיצד העברית היא כלי שרת בעבודתה וכמה העברית תורמת לה וחשובה לה – גם המעריצים שלה יושפעו מכך. כך ירוממו הסרטונים את קרנה של העברית גם בקרב המעריצים עצמם, בני הנוער והתלמידים במקרה הזה.
כדי לגרות את התלמידים לצפות בסרטונים אין העברית נמצאת בחזית הסרטונים אלא היא "נכנסת מהדלת האחורית".
לבתי הספר פיתחתי 10 פעילויות מיוחדות – יחידה לכל סרטון – וכן פיתחתי יחידה כללית לכל הסרטונים. היחידות בילקוט הדיגיטלי על יסודי, וההמלצה היא שהמורה ייתן לתלמידים לבחור את המפורסם שהם מעריצים, לצפות בסרטון ואח"כ להשיב על שאלות הקשורות למפורסם שבחר.
מתקן שגיאות אוטומטי
הפעילויות קלילות, מהנות ומרתקות. למשל, בריאיון עם עדי הימלבלוי היא מספרת על שגיאות בעברית, ואחת הפעילויות המלוות את הסרטון עוסקת במתקן השגיאות האוטומטי בנייד, אשר לא אחת גורר עמו טעויות מצחיקות. בריאיון עם אורן וייגנפלד הוא אומר שבעברית חסרות מילים, ובפעילות התלמידים מתבקשים להמציא מילים למוצרים שאין להם שם, כמו הכלי המתכתי והמזוגזג שעליו מעמיד המוכר את מנת הפלאפל או כמו הכלי שבתוכו מניחים את שקית החלב (הפעילות מלווה בתמונות של המוצרים). בריאיון עם עמי מנדלמן הוא מדבר על חשיבות חיתוך הדיבור (הדיקצייה) ועל כך שאם אין מקפידים אפשר "להמציא מילים" כמו המילה "אלעקרבאחוש" (במקום: אֶל הקרב אחוש), ובפעילות לסרטון שלו התלמידים נחשפים לטעויות משעשעות בשירים, כמו "קולות בלבב פנימה" במקום "כל עוד בלבב פנימה", והדוגמה הידועה – "אבטיח" במקום "אהבתיה" (שירו של שלמה ארצי).
דף עבודה כללי לסרטונים
לכל סרטון הכנתי דף פעילות מלווה המיועד רק לסרטון עצמו, אבל כאן תמצאו דף עבודה כללי לכל הסרטונים. בדף העבודה יש מידע כללי על הידוענים, וכאמור כל תלמיד יכול לבחור את המפורסם המתאים לו, לצפות בסרטון ואחר כך להשיב על שאלות כלליות הקשורות לעברית ולסרטון שבחר.
כתיבת תגובה