תיקון הכללי, יום השישי, אדם הראשון – למה לא התיקון הכללי, היום השישי, האדם הראשון? על יידוע שם ותוארו בעברית לתקופותיה.
@yiramne חידה: מה מוזר לשונית בשלט הזה? #לומדים_עם_טיקטוק #לומדיםעםטיקטוק #לשון #עברית #חידה #שלט #מוזר #טעותלשונית #שיבושלשוני #יידוע #ההיידוע #האהיידוע #ליידע @ירעם נתניהו @ירעם נתניהו
@yiramne יום השישי, אדם הראשון – למה לא היום השישי, האדם הראשון? על יידוע שם ותוארו בעברית לתקופותיה #לומדים_עם_טיקטוק #לומדיםעםטיקטוק #לשון #עברית #חידה #שלט #מוזר #טעותלשונית #שיבושלשוני #יידוע #ההיידוע #האהיידוע #ליידע #חוףהנפרד #אדםהראשון #כנסתהגדולה #יוםהשישי #שערהעליון #אבהרחמן #דיבורהמתחיל #לשנההבאהבירושליםהבנויה #אלהמיוחד #לכהדודי #יוםירושלים #ירושלים #אורהגנוז #תיקוןהכללי @ירעם נתניהו @ירעם נתניהו @ירעם נתניהו
תמלול 1:
מה מוזר לשונית בשלט?
כתבו בתגובות.
בסרטון הבא אני אגיד את תשובה הטובה.
וכן, שתלתי פה רמז.
תמלול 2:
מוזר לא? חוף הנפרד? צריך להיות החוף הנפרד, לא?
צורות כמו חוף הנפרד במקום החוף הנפרד (כיאה ליידוע שם ותואר – כמו: הילד היפה, ולא: ילד היפה) מוצאים כבר במקורות:
בתנ"ך מוצאים מעט – יום השישי, שער העליון, בור הגדול, אבל בחז"ל התופעה התרחבה: אדם הראשון, כנסת הגדולה, שם המפורש.
וכן בתפילה, בפיוטים ועוד: דיבור המתחיל, אב הרחמן, "השמיענו אל המיוחד" בלכה דודי, לְשנה הבאה בירושלים הבנויה.
בימינו מוכרות הצורות: תיקון הכללי, אור הגנוז וכדומה, ומתברר שגם חוף הנפרד.
כתיבת תגובה